Patří k nejmladším hostům, které jsem v Jednom procentu měl. Kateřina Rydlová se narodila v roce 1994 a je úspěšnou průmyslovou designérkou v oboru zdravotních či lékařských pomůcek. Jak říká, design je hledáním toho, jak naplnit potřeby lidí. A taky jak propojit funkčnost a estetiku.
V jednom ze svých projektů se zabývala například těhotenským testem. Malý papírek, který ženy používají hlavně na toaletě, totiž i při stejném výsledku vyvolává zcela opačné emoce: když je pozitivní, pro některé ženy je to splnění snu, pro jiné zase zhmotnění nejhorších obav. Lze to reflektovat v nějakém zajímavém designovém produktu? Nebo dvou produktech? Zeptal jsme se.
Jestliže má být design naplněním potřeb, tak v případě dalšího nápadu šlo o potřeby její vlastní. Kateřina Rydlová přišla s designovým body, které má ženám přinést úlevu při bolestivých menstruacích. Právě v těchto týdnech dostanou produkt s názvem Moody Body první zákaznice.
Jaká cesta vede od semestrální práce na fakultě architektury až k fungující a výhledově úspěšné firmě s dvěma spolumajitelkami? I na to jsem se zeptal.
A taky jsme mluvili o pocitech, potřebách i potížích miléniálů, o tom, jak pro mladou designérku byl těžký covid a s ním spojené lockdowny, a jak se to odrazilo na jejím soukromém i pracovním životě. Zajímal mě samozřejmě i její vztah k technologiím, například k sociálním sítím či umělé inteligenci.
Budeme někdy žít s roboty či robotkami? A jaká lidstvo vlastně čeká budoucnost? Dnešní dvacátníci jí mají před sebou velký kus. Takže jsem chtěl vědět, jestli se jí spíš bojí, anebo se na ni těší.
Přeji vám příjemný poslech.
AUDIO: Baví mě propojovat krásu a funkčnost, říká průmyslová designérka Kateřina Rydlová (183)