May 6 • 44M

AUDIO: Musíme do online světa vrátit emoce, říká tatérka a podnikatelka Denisa Hrubešová (164)

1
 
1.0×
0:00
-44:18
Open in playerListen on);
Episode details
Comments

Mým hostem byla mladá žena, která zastává názor, že když děláte něco hodnotného nebo zajímavého, máte za to dostat zaplaceno. I když je to - v uvozovkách - “jen na webu”, nebo “jen digitální”. A je jedno, jestli je to podcast, newsletter nebo třeba online kurz. I proto založila Denisa Hrubešová se svým kolegou platformu Pickey, která právě tvůrcům umožňuje jejich obsah zpoplatnit.

Pickey za dva měsíce oslaví roční výročí. Zatím dalo prostor asi 250 tvůrcům, kterým platí řádově tisíce fanoušků. Pickey je českou verzí služeb jako Patreon nebo Substack. Má i českou konkurenci a mění názor, že Češi nejsou za digitální obsah ochotni platit. Jsou. Nebo se to aspoň učí, a docela rychle. Nejúspěšnější tvůrci se už pouze z příspěvků od svých čtenářů či posluchačů dokáží uživit. 

Povídali jsme si s Denisou Hrubešovou o tom, jak dlouho bude trvat, než Pickey uživí i své zakladatele. Jakou roli hrálo ve vymýšlení současné podoby platformy červené víno, a to vypité v množství větším než malým. A proč je lepší být digitálním nomádem v Mexiku než ve Vietnamu.

A pozor, můj host není jen zakladatelkou startupu, ale také úspěšnou tatérkou s vlastním studiem. Zeptal jsem se jí, jak zvládla dva roky pandemie, které tomuto oboru moc nepřály. A jestliže říká, že své zákazníky v tetovacím salónu bere jako sociologický vzorek populace, zajímalo mě, jaká je a kam směřuje dnešní nejmladší generace Čechů a Češek.

Přeju příjemný poslech.