Zápisky z četby: Porazí Trump papírová brčka? Podporuje Izrael Sněhurka, nebo zlá královna? A který je nejlepší film natočený jedním záběrem?
Nedělní čtení.
Ozempic ohrožuje kariéru donedávna tak úspěšných “boubelek” v módním průmyslu, píší Sunday Times
Modelka Felicity Haywardová, které je vysoká 172 centimetrů a váží 113 kilo (z medicínského pohledu je obézní), se k modelingu dostala náhodou v roce 2011. Tehdy pracovala jako barmanka v hospodě Hackney, a tam jí oslovil slavný fotograf Miles Aldridge, který jí nabídl, aby s ním absolvovala focení na zkoušku. Haywardová souhlasila a dnes je asi nejslavnější modelkou v kategorii “plus-size”.
Začátky neměla lehké, například když si jí stylista objednaný na focení spodního prádla spletl s uklízečkou, a požádal jí, ať vynese koš na odpadky. Nepříjemné byly i komentáře, a to jak na sociálních médiích, tak od kolgyň či dalších lidí v módním průmyslu. Haywardová kvůli tomu dokonce změnila agenturu.
Pak ale přišla éra tzv. body-positivity, kde kypřejší a zaoblené modelky zdály “politicky korektnější” než tradiční hubené. Značky rozšířily nabídku i o větší velikosti (Haywardsová má 20), a média tvrdila, že se definitivně mění vnímání krásy a atraktivity.
Ale opravdu? Nástup Ozempiku, “zázračného” léku na hubnutí, vrací štíhlé tvary zpátky do módy. “Být hubený je dnes lehčí než kdykoli předtím, a první, kdo návrat trendu štíhlých lidí přivítal, byl právě módní průmysl,” píše Haywardová v Sunday Times.
Módní firmy dnes upřednostňují modelky z kategorie “mid-size” (velikost 12 až 16). To je určitý kompromis mezi původní vyhublostí a následnou “plností”, což byl ostatně často jen eufemismus pro obezitu. Počet plus-size modelek na nejvyhlášenějších světových přehlídkách klesl několikanásobně.
Na druhou stranu, léky na hubnutí jsou zatím drahé a nejsou přístupné každému. Sunday Times upozorňují, že trh s velkými velikostmi má v Británii stále hodnotu 738,4 miliónu liber. Plnoštíhlé krásky z předváděcích mol skoro jistě nezmizí, nepochybně však ubudou. Obecný vkus se po “tlustém třeštění” posledních let vrací do sféry normálnosti.
.
Chcete zajít na nejlepší pivo v Praze? Wall Street Journal doporučuje pro začátek těchto pět míst
Pivní túra doporučená americkými novinami začíná v bývalém klášteře a může skončit například v bývalém autosalónu. V článku jsou zmíněni Matuška, Břevnovský klášter, Únětický pivovar, Bad Flash nebo třeba Dva kohouti. A jako bonus najdete v článku slovo “Namrdávák” (s droboučkou chybou v diaritice), evidentně poprvé, kdy se objevilo v tomto slovutném listu.
Zde pět míst, která v Praze doporučuje Wall Street Journal turistům a zároveň milovíkům piva: