Vláda hledá "nový příběh Česka", a je to starý příběh o vyhozených penězích
Když jsem to četl, nevěřil jsem svým očím: polovina obyvatel země, jejíž ekonomika je pro nás životně důležitá, nedokže ukázat Česko na mapě. Není to jen číslo z průzkumu, je to diagnóza. Diagnóza vztahu, ve kterém jedna strana zoufale potřebuje druhou, zatímco druhá ani neví, kde ta první leží.
Němci jsou naši největší obchodní partneři, naše firmy jsou často jen prodlouženými rampami jejich továren (v horším případě jejich montovnami a skladišti), naše ekonomika dýchá v rytmu německého průmyslu. A přesto jsme pro polovinu z nich geografickou abstrakcí někde tam na východě, kdesi mezi Polskem a ... pardon, kde vlastně?
Do této reality vstupuje iniciativa "Dobré ráno, Česko" s ambiciózním plánem: vytvořit nový "příběh České republiky". Jako by se národní identita dala objednat u marketingové agentury za deset milionů korun. Jako by stačilo svolat focus group, vyplnit dotazník na webu a najednou se ze země, kterou svět považuje za průměrnou, stane magnetická destinace pro investory, turi…