Spotify je světovým králem podcastů, tohle prvenství je však až moc drahé, píše WSJ
Miliarda dolarů jen za podcasty? To je obscénní, napadne asi každého kritika firmy, která nejdřív disruptovala a pak opanovala hudební průmysl. S 220 milióny předplatitelů je dnes největší streamovací platformou. Hudebníci přestali “vydávat” desky, ale místo toho je “dávají” na Spotify. Firma založená v roce 2008 ve Švédsku však měla vždycky velké ambice, jak ostatně hezky ukázal loňský seriál Playlist na Netflixu.
Zmíněnou miliardu utratila firma od roku 2019, kdy se rozhodla, že podcasty budou další velká meta, píše dnes Wall Street Journal v článku, který začíná na první straně papírových novin. První smlouvy byly velkolepé, až braly dech. Například 100 miliónů pro komika Joe Rogana v roce 2020 se ve skromném podcastovém světě zdálo být neuvěřitelnou sumou. A to se o dva roky později ukázalo, že to možná bylo až 200 miliónů. Ano, Roganův podcast má milióny posluchačů (a podle některých metrik je nejúspěšnější na světě), ale stále je to “jen” podcast.
Následovaly podcasty s opravdu v…