Skandál Joe Rogana je symptomem dvou průmyslů v krizi: hudebního a mediálního
(Vyšlo jako komentář na Seznam Zprávy.)
Už několik let se ví, že podcast Joe Rogana je asi nejposlouchanější na světě. Přesná čísla neznáme, ale odhaduje se, že každou epizodu poslouchá nebo sleduje kolem 10 miliónů lidí. Některé i víc, a například rozhovor s Elonem Muskem, ve kterém si nejbohatší muž světa vezme od Rogana marihuanovou cigaretu, vidělo jen na YouTube neuvěřitelných 50 miliónů lidí.
I proto někteří experti říkají, že podcast Joe Rogana je dnes vůbec nejpopulárnější “mediální obsah” vůbec. A když uvážíme, že je celý postaven na jednom člověku a všechny ostatní náklady jsou mimořádně nízké (v porovnání s tím, kolik peněz musí pro získání obdobného publika vynaložit mediální firmy), je to neuvěřitelný fenomén.
Probublával dlouho mimo hlavní proud světové pozornosti, všeobecně známým jménem se Joe Rogan stal v Americe i jinde až před dvěma lety, kdy mu švédská streamovací firma Spotify nabídla 100 miliónů dolarů za to, že svůj podcast přesune exkluzivně na její platformu. T…