Jestli brýle od firmy Apple uspějí, změní to hlavně svět, který uvidíme bez nich
(Psáno jako audioglosa pro Seznam Zprávy).
Není nic jednoduššího než tvrdit, že Apple tentokrát šlápl hodně vedle.
Brýle s názvem Apple Vision Pro vypadají divně, jakkoli mají asi krásný design a jsou vyrobeny z těch nejlepších materiálů. Navíc jsou drahé, byť to je vysoce subjektivní tvrzení. Hlavně však nabízejí něco, o co většina lidí nemá nijak velký zájem. Nebo o tom aspoň ještě neví. A nabízejí to za třikrát víc peněz než v roce 2007 stál - i po přepočtu inflace - první model iPhonu.
Zároveň ale není nic jednoduššího než vynášet Apple do nebe, jak odvážně a razantně o sobě dal vědět.
Konečně se po mnoha letech vrací k tomu, co z něj svého času udělalo nejobdivovanější firmu světa. Přichází s revolucí. Ve své nejlepší tradici trh nedobývá, ale tvoří. Není možná úplně první, ale nabízí produkt tak dokonalý, že se to povede. A jenž promění to, jak technologie používáme a jak se chováme. Ostatní ho budou napodobovat.
Toť dva názory, oba zcela protichůdné. S oběma se dnes hojně setkávám…