Jedno procento

Share this post

User's avatar
Jedno procento
Fukuyama o oligarchizaci, Muskovi ... a taky Babišovi
Copy link
Facebook
Email
Notes
More

Fukuyama o oligarchizaci, Muskovi ... a taky Babišovi

Miloš Čermák's avatar
Miloš Čermák
Feb 03, 2025
∙ Paid
4

Share this post

User's avatar
Jedno procento
Fukuyama o oligarchizaci, Muskovi ... a taky Babišovi
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
Share

Sociální média nahrazují tradiční média jako hlavní zdroj informací. Ale bohužel to není dobrá zpráva, píše Francis Fukuyama ve svém posledním komentáři na Substacku.

Oligarchizace zůstává tím největším problémem médií, tvrdí Fukuyama, a jako jeden z příkladů tohoto trendu uvádí i Andreje Babiše, který by se letos mohl opět stát premiérem v Česku.

Když Fukuyama píše o tom, jak Elon Musk proměnil Twitter (pardon, X) v megafon krajní pravice, mnozí Češi si asi vzpomenou na proměnu MF DNES po jejím převzetí Babišovým Agrofertem. Historie se opakuje, jen v jiném měřítku.

Česká republika byla v tomto ohledu jakási laboratoř budoucnosti. Co jsme zde viděli v malém, se nyní odehrává na globální úrovni. Berlusconi byl prototyp, Babiš beta verze a Musk je finální produkt - oligarcha 2.0 pro digitální věk.

Je fascinující, jak přesně Fukuyama pojmenovává mechanismus: bohatý člověk nekupuje média proto, aby na nich vydělal. Kupuje je proto, aby získal politický vliv. Muskových 44 miliard za Twitte…

This post is for paid subscribers

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 Miloš Čermák
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture

Share

Copy link
Facebook
Email
Notes
More