Jedno procento

Startupy jsou jako děti. Máme je rádi a představují budoucnost, ale musí taky dospět

Miloš Čermák's avatar
Miloš Čermák
Jan 31, 2022
∙ Paid
1
Share

(Vyšlo jako audioglosa na Seznam Zprávy.)

Firmy jako Alza, Rohlík, Mall nebo Košík jsou vítězi posledních dvou let. Dokázaly využít šanci, kterou jim přinesla pandemie. A zároveň nám ostatním, svým zákazníkům, pomohly svými službami pandemii lépe přežít. Je to typický příklad toho, čemu se říká win-win situace.

Všechny tyto firmy můžeme také považovat za tzv. startupy. Jakkoli je tato definice byznysu nejasná, rozumíme tomu tak, že jde o firmy, které jsou svou interní filosofií i praktickým fungováním víc zaměřeny na růst a hledání nových příležitostí než na dokonalé fungování v rámci stávajících podmínek. Přináší to rizika i šance, jak víme.

I proto pohlížíme na startupy trochu jinak než na zavedené korporace. Obdivujeme odvahu a energii jejich zakladatelů, a držíme jim palce, protože víme, že každé začátky jsou těžké a že je obdivuhodné vybudovat něco nového. A že když se to povede, přinese to nové pracovní příležitosti a peníze do ekonomiky.

Zároveň startupy méně podezíráme ze špatných…

This post is for paid subscribers

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 Miloš Čermák
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture