Jedno procento

Share this post

User's avatar
Jedno procento
Startupy jsou jako děti. Máme je rádi a představují budoucnost, ale musí taky dospět
Copy link
Facebook
Email
Notes
More

Startupy jsou jako děti. Máme je rádi a představují budoucnost, ale musí taky dospět

Miloš Čermák's avatar
Miloš Čermák
Jan 31, 2022
∙ Paid
1

Share this post

User's avatar
Jedno procento
Startupy jsou jako děti. Máme je rádi a představují budoucnost, ale musí taky dospět
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
Share

(Vyšlo jako audioglosa na Seznam Zprávy.)

Firmy jako Alza, Rohlík, Mall nebo Košík jsou vítězi posledních dvou let. Dokázaly využít šanci, kterou jim přinesla pandemie. A zároveň nám ostatním, svým zákazníkům, pomohly svými službami pandemii lépe přežít. Je to typický příklad toho, čemu se říká win-win situace.

Všechny tyto firmy můžeme také považovat za tzv. startupy. Jakkoli je tato definice byznysu nejasná, rozumíme tomu tak, že jde o firmy, které jsou svou interní filosofií i praktickým fungováním víc zaměřeny na růst a hledání nových příležitostí než na dokonalé fungování v rámci stávajících podmínek. Přináší to rizika i šance, jak víme.

I proto pohlížíme na startupy trochu jinak než na zavedené korporace. Obdivujeme odvahu a energii jejich zakladatelů, a držíme jim palce, protože víme, že každé začátky jsou těžké a že je obdivuhodné vybudovat něco nového. A že když se to povede, přinese to nové pracovní příležitosti a peníze do ekonomiky.

Zároveň startupy méně podezíráme ze špatných…

This post is for paid subscribers

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 Miloš Čermák
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture

Share

Copy link
Facebook
Email
Notes
More